Doskonalenie zawodowe
rzeczoznawców majątkowych

Ustawowe doskonalenie zawodowe rzeczoznawców majątkowych

Profesjonalnie przez Internet! »

Doskonalenie zawodowe rzeczoznawców majątkowych, począwszy od 2018 roku realizowane ma być na zasadach oraz w wymiarze czasowym określonym w rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z 25 kwietnia 2018 roku.

Oddajemy w Państwa ręce profesjonalnie przygotowane, oparte o badania naukowe szkolenia i warsztaty o prawie, niezbędne w pracy każdego rzeczoznawcy majątkowego. Rzetelna analiza i liczne przykłady uzupełnione możliwością zadawania pytań wykładowcy gwarantują Uczestnikom zdobycie wartościowej wiedzy.

Zobacz, jakie normy prawne regulują obecnie doskonalenie rzeczoznawców majątkowych »Dowiedz się więcej - bezpłatny artykuł

Szkolenia dla adwokatów
i radców prawnych

Szkolenia dla adwokatów i radców prawnych

Zdobądź wartościową wiedzę »

Szkolenia dla adwokatów i radców prawnych wykraczają poza ramy zwykłego kursu.

Stanowią one zrealizowaną metodą naukową analizę stosowania prawa. Wykraczając poza analizę normy prawnej obejmują zagadnienia praktycznego przebiegu postępowań, ekonomicznego znaczenia decyzji procesowych oraz społecznych i gospodarczych ich uwarunkowań.

Dzięki urozmaiceniu tematyki oraz rzetelnemu przygotowaniu możemy zaprosić Państwa na najwyższej jakości szkolenia i wykłady.

Planowanie i zagospodarowanie
przestrzenne

Reforma planowania i zagospodarowania przestrzennego

Przygotuj się do zmian »

Rozpoczęta dnia 24 września 2023 roku reforma planowania i zagospodarowania przestrzennego wpłynie na możliwość ekonomicznego wykorzystania niemal każdej nieruchomości gruntowej w Polsce. Nierzadko zmiany na nowo ukształtują uprawnienia właściciela w zakresie zabudowy i zagospodarowania terenu, decydując o wartości nieruchomości.

W największym stopniu o możliwościach ekonomicznego wykorzystania nieruchomości i o przyszłej wartości nieruchomości zdecyduje treść planów ogólnych gminy. Ich treść decydować będzie o możliwości uzyskania decyzji o warunkach zabudowy. Zmiana zaś pierwszych planów ogólnych gmin, przyjętych przed dniem 1 lipca 2026 roku, nie będzie prosta.

Zapraszamy na przygotowane z myślą o architektach, geodetach, właścicielach nieruchomości oraz specjalistach rynku nieruchomości szkolenia gwarantujące szczegółową i aktualną wiedzę prawną oraz ekonomiczną na temat trwającej reformy.

CHARAKTERYSTYKA DZIAŁALNOŚCI POŚREDNIKA
W OBROCIE NIERUCHOMOŚCIAMI

PRAWNE WYMOGI PROWADZENIA BIURA OBROTU NIERUCHOMOŚCIAMI

Jak założyć biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomości

W celu założenia biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami wymagane jest obecnie dysponowanie:
1. profesjonalnymi wzorcami umów pośrednictwa w obrocie nieruchomościami,
2. dokumentacją organizacyjną wymaganą przez RODO,
3. dokumentacją wymaganą przez ustawę z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ( między innymi procedury wewnętrzne, oceny ryzyka ).
Powyższe przepisy zmieniały się w minionych latach kilkukrotnie, osiągając oczekiwany przez ustawodawcę krajowego i europejskiego kształt w połowie roku 2021 roku. W najbliższej przyszłości nie przewiduje się ich dalszych zmian.

Pośrednik w obrocie nieruchomościami musi dysponować również podstawową wiedzą prawną z zakresu prawa cywilnego, konieczną do ustalenia stanu prawnego oferowanej przez siebie nieruchomości. W praktyce jednak gwarantem poprawności przeprowadzenia transakcji jest notariusz, gdyż czynność prawna przenosząca własność nieruchomości ( lub zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości ) wymaga formy aktu notarialnego.

Poza tym konieczne jest podjęcie ogólnych czynności związanych z formą prowadzonej działalności gospodarczej, czyli rejestracja działalności osoby fizycznej ( CEIDG ) lub spółki prawa handlowego ( Krajowy Rejestr Sądowy – Rejestr Przedsiębiorców ). Pośrednicy w obrocie nieruchomościami nie muszą przy rozpoczęciu działalności zgłaszać się jako podatnicy podatku od towarów i usług ( VAT ). Obowiązek ten powstaje dopiero przy przekroczeniu ustawowego progu zwolnienia.

Sposób prowadzenia działalności gospodarczej z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jest przedmiotem szczegółowej analizy i charakterystyki w trzytomowej serii Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami autorstwa Dariusza Vestri. Publikacje z serii Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami są jedynymi dostępnymi obecnie na rynku w formie e‑booków, aktualnymi opracowaniami tematyki prowadzenia działalności przez pośrednika w obrocie nieruchomościami. Zawierają one również ogół wymaganych przepisami prawa od pośrednika w obrocie nieruchomościami dokumentów, procedur, wzorców umów pośrednictwa oraz analiz. Celem publikacji z tej serii jest umożliwienie założenia biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami bez potrzeby ponoszenia dodatkowych, wysokich kosztów indywidualnej obsługi prawnej.

Każda z książek z serii Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami zawiera również dokładną charakterystykę wykonywania czynności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Poziom szczegółowości publikacji oraz odesłania do obowiązujących przepisów gwarantują, że działalność zacząć i prowadzić mogą nawet osoby, które nie miały wcześniej doświadczenia w branży.

Więcej informacji oraz zakup zestawu organizacyjno-prawnego dla biura nieruchomości możliwy jest w tym dziale.

ZNIESIENIE LICENCJI
ZAWODOWYCH

Likwidacja licencji zawodowych od dnia 1 stycznia 2014 roku

Do założenia i prowadzenia biura pośrednictwa w obrocie nieruchomości nie potrzeba obecnie licencji, ani żadnej innej formy państwowego lub prywatnego zezwolenia. Jest to działalność gospodarcza wykonywana na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 roku Prawo Przedsiębiorców. Licencje zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami zlikwidowane zostały z dniem 1 stycznia 2014 roku na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustaw regulujących wykonywanie niektórych zawodów.

W praktyce możliwość założenia i prowadzenia biura nieruchomości ogranicza konieczność posiadania specjalistycznej dokumentacji prawnej i organizacyjnej. Większość czynności pośrednictwa w obrocie nieruchomościami jest bowiem w pewnym stopniu regulowana przez normy prawa powszechnego, w tym normy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych ( popularnie nazywanego w Polsce skrótem RODO ). Dokumentacja tego rodzaju jest kluczowym elementem działalności każdego czynnego zawodowo pośrednika w obrocie nieruchomościami prowadzącego własne biuro.

Możliwość świadczenia usług w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami nie została również nigdy ograniczona ze względu na uwarunkowania pandemiczne ( COVID-19 ).

SZKOLENIA
INTERNETOWE

1. Dostęp przez Internet

Szkolenia przygotowane zostały w formie informacyjnego programu video dostępnego przez Internet oraz zestawu dodatkowych materiałów cyfrowych. Forma, w której realizowane jest szkolenie, określona jest w polu Informacja o produkcie.

Szkolenia mogą zostać rozpoczęte w czasie wybranym przez Uczestnika, przerywane i kontynuowane. Uczestnik może wielokrotnie zapoznawać się z udostępnionym materiałem szkolenia.

Dzięki zdalnemu dostępowi przez Internet Uczestnik nie musi ponosić dodatkowych kosztów dojazdu i uzyskuje zawsze aktualną, konkretną wiedzę w zrozumiałej formie.

Czy uzyskam w ten sposób odpowiedź na moje pytania? Tak. Szkolenia wyczerpują zagadnienie, które jest ich przedmiotem. Uczestnicy mogą również zadawać pytania prowadzącemu oraz mają dostęp do pytań zadanych przez innych użytkowników i odpowiedzi na nie.

Produkty dla biura nieruchomości

2. Jak skorzystać ze szkolenia przez Internet?

Zapisanie się na kurs: Na szkolenie przez Internet zapisać można się w dowolnym czasie, klikając na przycisk Zapisz się na szkolenie widoczny przy wybranym kursie.

Złożenie i opłacenie zamówienia: Po wybraniu szkolenia można złożyć zamówienie i uiścić wpłatę. Użytkownik uiszcza wpłatę jednorazowo i jedynie za szkolenie, z którego chce skorzystać.

Przed uiszczeniem wpłaty Użytkownik, który nie ma profilu (konta) na portalu www.Vestri.pl, poproszony zostanie o jego założenie oraz o podanie podstawowych danych umożliwiających kontakt. Podanie danych jest również niezbędne, aby wystawić fakturę. Założenie i utrzymanie konta Użytkownika na portalu www.Vestri.pl jest bezpłatne.

Dostęp do materiału: Każde szkolenie przez Internet dostępne jest przez określony czas. Przeważnie szkolenia dostępne są przez 365 dni.

Załóż konto Użytkownika